Indig gyerekek
Fldnk szellemi evolcija egy jabb, taln a legszebb szakaszhoz rkezett. St! A dimenzivlts bizonytkai itt lnek kzttnk. k a kzelmltban szletett gyermekek, olyan indig szn aurval a testk krl, ami eddig nem volt sajtja az emberi fajnak. Az rkk megjul let e gyermekek eddig pldanlkli kpessgei ltal siet az emberi faj segtsgre. gy tnik gyermekeink ppen azoknak a problmknak az orvoslsa vgett szlettek, amelyek megoldsra mi felnttek mr-mr bevallottan kptelenek vagyunk. Az anyukk termszetkbl addan remnykedk m egyszersmind zavarodottak gyermekeik nevelse sorn mert rzik, hogy nagyot vltozott a vilg, s a nevels hagyomnyos mdszerei rendre kudarcot vallanak. Az let jfajta megkzeltse elodzhatatlan.
gy kesergett Albert Einstein minden idk egyik legnagyobb tudsa: "Az embernek az agyba kellett gyrnie az sszes tananyagot, attl fggetlenl, hogy rdekelte-e vagy sem. Ennek a knyszernek olyan kros hatsai voltak, hogy az llamvizsga utn egy ven keresztl minden tudomnyos feladatot undortnak talltam. Tulajdonkppen csoda, hogy a modern mdszerek nem ltk ki teljesen a kutats szent szellemt. Az rzkeny kis palntnak, az ingerben gazdag krnyezet mellett, fleg szabadsgra van szksge. E nlkl ktsgtelenl elhervad. Nagyon nagy hiba azt gondolni, hogy a kutats s a felfedezs rmeit a knyszer s ktelessgtudat eszkzeivel nvelni lehet."
Az indigkk gyerekek nagyon klnlegesek, klnsen feltnek kzlk a tindzserek. Amikor velk beszlgetnk, mintha megannyi gyermek testbe szorult szrakozott professzorral lenne dolgunk. Fiatal esetlensgk keveredik az regek legletisztultabb blcsessgvel. Amikor egy alkalommal az iskolban nevelstudomnnyal foglalkoz tudsok azt a krdst tettk fel, hogy miben ltjk a Fld gygyulsnak tjt, az egyik tizenhrom ves fi gy szlt a dbbent pedaggushoz: – " A Teremt szmra nincs vesztesg. Vlaszd a megbocsts tjt! Menj s ld a sugrz llek lett. Ne engedd, hogy a sttsg elnyomja nzpontod vilgossgt. Nem azrt szlettl, hogy hibkat vts. A siker a sorsod. A vilg remnysge a szvedben van elltetve. Sikered akkor biztostott, ha az Egyetlen Teremt mell llsz. A szvedben lakoz szereteten keresztl jn el a Fld gygyulsa."– Majd a tbbi fival egytt zajosan elfutott is focizni.
Nem knny ma gyereknek lenni, szlnek lenni pedig sosem volt az. m a fenti, kiragadott pldval bemutatott indig gyerekek helyzete ppen rendkvli rzkenysgk s rtelmk miatt nehz. A lelkk annyira ms rtkrendet kpvisel, mint a lassan talakul, mltba hull jelen letfelfogs, hogy segtsg nlkl nem talljk meg sem helyket, sem hiteles szerepket.
Mert mit mondhatnnk az oktatsrl az indigkk gyerekek szemszgbl? Dihjban ennyit: vltoznia kell ahhoz, hogy sikeres lehessen nluk. A valsgrl s az let lnyegrl egyltaln nem beszl rendszer jelenleg nem kpez nll gondolkods, magrt felelssget vllal, eredeti gondolkods fiatalokat. Teljessggel beletemetik a gyermekeket s a tanulifjsgot a klnbz tantrgyak tengerbe. m az ilyen leterhels ellenre az letben emberknt val helytllshoz szksges muncit tbbnyire nlklznik kell.
Szerencsre az indig gyerekek erre az alacsony sznvonal llami, vagyis iskolai rtkelsre megfelel mdon reaglnak. Az j nemzedk egyre kevsb, vagy egyltaln nem manipullhat. Bennk koncepcionlisan s egyben termszetes mdon ismt felmerl az a krds, ami az embert emberr tette. Ez pedig az igny Isten megrtsre, felkutatsra, a spiritulis nismeretre, a tiszta vallsossgra, mert ez az, ami igazn emberi. Minden megnyilatkozsukban arrl tudstanak minket, hogy pusztn a szellem elsbbsgnek helyrelltsa megoldja a vilg minden bajt, jra rtelmet s clt ad az letnek. Ehhez azonban fel kell nevelnnk ezt az j genercit, akik annak ellenre, hogy tltnak ezen a stten rvnyl rendszeren, mint gyermekek, mgiscsak kiszolgltatottak a lnyeglt szlk s pedaggusok segtsge nlkl. Az ilyen szlk minden igyekezetkkel remnyt szeretnnek nteni tehetsges s kreatv gyermekkbe , de dbbenten tapasztaljk, hogy az ellensg kezbe, a sokszor sznvonaltalan, krlelhetetlenl anyagelv iskolarendszerbe kell illesztenik t.
Ebbl addik a krds. Hogyan reagl a klnleges kpessg, bels cllal s kldetssel rkez indig gyerek a kpmutat vagy llektelen nevelsre? A mr emltett amerikai kutatk a kvetkez megllaptsokat tettk. Sajnlatos mdon a nevels llektelensge ezeknl az tlagon fell tehetsges gyermekeknl hiperaktivitst, krnikus s rthetetlen fradtsgot, depresszit, idegessget, izomfjdalmakat, gyermekkori rkot stb. okozhat. A bels idegi feszltsg fokozdsa miatt az immunrendszer annyira legyengl, hogy a gyermek egyre tbb betegsg ldozatv vlhat. Az egszsgi tneteken tl a pszichikai srlsek – amik rendkvli rzkenysgkkel vannak kapcsolatban – trsadalmi deviancikban, minden hatron s sszer viselkedsi korlton tli agresszivitsban vagy szmtalan esetben npuszttsban (tlzott szexualits, alkoholizmus, kbtszer fggsg stb.) s az ngyilkossgi ksrletekben nyilvnulnak meg.
E tudsok mikzben sokirny felmrst vgeztek az indig gyerekek krben szmos, szinte valamennyi gyerekre kiterjed, lnyeges megfigyelst tettek. A kicsit is rettebb korban lv indigk szmra teljesen termszetes Isten ltezse. Nem azonostjk anyagi testkkel magukat, teht tudjk, hogy lelkek. Vallsi bigottsgok nlkli gondolkodsuk termszetes rsze a llekvndorlsrl val tudatossg. Klns rokonszenv s vonzds fzi ket az lvilghoz, a termszethez, s ha menteslnek a csaldi erszaktl tbbnyire vegetrinusok, s az llatokat az emberisg kistestvreinek tartjk. A kutatkban vgl mr csak egy krds fogalmazdott meg. Van-e elegend ldozatksz, jelekbl rt felntt, hogy ez az jfajta tudatossg tvszelje gyermek s kamaszkort? |