Halottak megsegtse
Mieltt mg valjban megrtennk, hogy mirl is van sz, ki kell gyomllnunk magunkbl mindazokat a tarthatatlan s tves elkpzelseket, amelyek a halllal s azzal az llapottal, melyben a halottak vannak, bennnk hibsan kialakult. Mert nem tvolodtak el tlnk, nincsenek messze, s nem vltoztak t hirtelen. Nem lett bellk sem angyal, sem dmon. Pont olyan emberi lnyek, mint amilyenek azeltt voltak, sem jobbak, sem rosszabbak. Mg mindig a kzelnkben vannak, s fogkonyabbak a gondolataink s rzseink irnt, mint valaha. ppen ezrt a szabadjra engedett bnat az elvesztsk felett az nzs jele, s elkerlend! A halott megrzi mindazt az rzelmi mozgst, amely hozztartozi vagy bartai szvt tjrja, s ha k szabadon engedik bnatukat, az a halottat nyomott hangulatba helyezi, s nehezebb teszi az tjt. Knnyebb lenne a helyzete, ha szerettei fel lennnek vilgostva, hogy mit kell tennik. Nagyon sokfle mdon segthetnk a holtaknak. Elszr is a legtbbket fel kell vilgostani arrl az j vilgrl, amelyben tartzkodnak. Valjban ezt a vallsuknak kellett volna megtennie. Megmagyarzni, hogy mi vr rjuk, hogyan lhetnek tovbb az j krlmnyek kztt, de a legtbb esetben sajnos semmi ilyen nem trtnik. Ezrt rzi magt a legtbb halott roppant levertnek az j krlmnyek kztt, sokan pedig tnyleg riadalomban vannak. Vigaszra s megnyugtatsra van szksgk, mert azokkal a gondolatformkkal tallkoznak, melyeket k s a hozzjuk hasonlk vszzadokon t hoztak ltre olyanokat, mint valamifle dhs s kegyetlen istensg vagy valamilyen szemlyes rdg. Akkor sajnlnival rmletbe esnek, amely nemcsak rossz szmukra, hanem gtolja is a fejldsket, valamint segtjknek sok idejt s fradtsgt veszik ignybe, amg sszerbb elmellapotba kerlnek. Vannak emberek, akiknek ez az j ltbe val belps elszr ad alkalmat arra, hogy olyannak lthassk magukat, mint amilyenek valjban, s ennek kvetkezmnyeknt elbortja ket a megbns. Itt is segt szolglataira van szksgk, meg kell rtenik, hogy ami volt az elmlt, s hogy a megbns egyetlen helyes mdja az az elhatrozs, hogy tbb nem teszi, amit tett. Lnyege az, hogy brmit is tett, nincs elveszett llek, s egyszeren j letet kezdhet onnan, ahol most van, s hogy a jvben igyekezzen igaz letet lni. Vannak kzlk nhnyan, akik szenvedlyesen kapaszkodnak a fldbe, mert minden gondolatuk s rdekk csak ehhez fzdtt, s most nagyon szenvednek, amikor azt fokozatosan eltnni rzik s ltjk. Nmelyeket sajt gonosztetteik vagy elmulasztott ktelessgeik ktik a fldhz, amelyekre gondolnak. Megint msok azokrt vannak gondban, akiket otthagytak. Ezek az esetek mind felvilgostst kvnnak. A segtk nha mg a fizikai skon is lpseket kell tegyenek, hogy a halottat a gondjaitl megszabadtsk, hogy gy szabadon s zavartalanul haladhasson tovbb magasabb dolgai fel. Sok ember csak rnyoldalt ltja a spiritizmusnak, de ne feledjk el, hogy ilyen szempontbl pl. nagyon sok jt is tett, mert mdot adott a halottaknak, hogy egy hirtelen s vratlan elmls utn mg rendezhessk a dolgaikat. Az igazi bels ember szmra a testnek szksges pihens nem felesleges ttlensgi peridus, hanem valban boldogt elrendels. gy hittem rgebben, hogy az alvssal tlttt id valdi idpocskols. De ma mr tudom, hogy a termszet nem vgzett olyan hinyos munkt, mely ltal az emberi let egyharmada veszendbe menne. Persze, hogy ilyen munkhoz klnleges tulajdonsgokra van szksg. Mindezt lertam a "Lthatatlan segtk" (Invisible Helpers.) c. knyvemben, ezrt most itt csak rvid emltst teszek rla. Elszr is sszpontostottnak kell lennie, s a msik emberen val segtst lete legjobb rsznek kell tekintse. Msodszor a segtnek tkletes nuralomra van szksge, idegeit s vrmrsklett teljesen uralma al kell vonnia, soha nem engedheti meg, hogy a hangulatai legkisebb mrtkben is befolysoljk a cselekedeteit. Dh s flelem fl kell mindig emelkednie. Harmadszor teljes nyugalmat, st, vidmsgot s rmt kell birtokolnia. Olyan emberek, akiket levertsg, gond tart kzben, nem hasznlhatk segtsre, mert a munka egy rsze a msok vigasztalsbl s megnyugtatsbl ll. Hogyan volnnak kpesek ezt tenni, ha k maguk tele vannak gonddal s izgalommal? Negyedszer mr most, itt a fldn jelents ismeretei kell hogy legyenek, mindent meg kell tanulniuk, amit a felsbb vilgokrl egyltaln lehet. Nem vrhatjk, hogy odati emberek az rtkes idejket arra hasznljk fel, hogy t olyasmire tantsk, amit itt is megtanulhatott volna mr. (tdszr teljesen nzetlen kell legyen. Nem tekintheti sajt rzseit, sem megbntva, sem megsrtve nem lehet, mert nmagra egyltaln nem gondolhat, csak a munkra, amit el kell vgeznie. Elgedetten kell magra vennie a legszegnyebb ktelessgeket, nagyzols vagy irigysg nlkl. Hatodszor szve szeretettel kell telve legyen, de nem szentimentalizmusbl, hanem abbl az ers kvnsgbl, hogy hasznos legyen, Isten eszkzv vljon, olyann, mint az Isteni bkje, amely minden megrtst meghalad. Azt hihetik most, hogy a tkletessgnek ez a foka elrhetetlen. ppen hogy mindenki szmra lehetsges. Persze id kell hozz. De ez az id jra hasznldik fel. Ne forduljanak el kedvetlenl. Kezdjk el vonakods nlkl a munkt, igyekezzenek ezt a valban dicssges munkt gyesen elvgezni. Ne vrjunk, mert mr maga az erre val trekvs is ezt a munkt jelenti. Mindenki ismer ms embereket, olyanokat, akik gondban vagy bajban vannak, akr lk, akr holtak, teljesen mindegy. Ha ismernek ilyet, gondoljanak lnken az illetre, mieltt elalszanak, s hatrozzk el, hogy a testtl szabadon felkeresik t, s megvigasztaljk. Elfordul, hogy reggelre felbredve sem sikerre, sem egybre nem kpesek emlkezni. De legyenek meggyzdve, hogy elhatrozsuknak megvan a gymlcse. s akr emlkeznek, akr nem, biztosak lehetnek, hogy valami jt cselekedtek. Elbb vagy utbb megkapjk erre nzve a bizonysgot is, - mert - gondoljk csak meg - olyan mrtkben kapunk mi magunk is segtsget, ahogyan mi segtnk. Gondoljanak mindig arra, hogy a legkisebbtl a legnagyobbig a klcsns szolglatok lncval ktdnk egymshoz, s ha mg a ltra legals fokn llunk is, az a ltra a fld kdn t messze nylik a magasba, oda, ahol az isteni fny rkre vilgt |